To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
BMW Klub Ostrowiec
forum ostrowieckiego klubu miłośników i użytkowników samochodów marki BMW

Elektryka/Elektronika/Car Audio - [E36] Raz odpala a raz nie

arecki1990 - 2012-05-18, 21:58
Temat postu: [E36] Raz odpala a raz nie
Witam. Mam taki problem. Poszła cewka zapłonowa i całe napięcie poszło na kompa i go spaliło.
Komp kupiony, zestrojony z autem.
Oczywiście nie obyło się bez problemów. Pracownik warsztatu w którym było auto wkręcił śrubę w kolektor ssący w miejscu gdzie powinna być dysza do podawania LPG bo nie wiedział co tam było i wkręcił resztę ułamanej dyszy do kolektora i spustoszenie w silniku. Oczywiście wymienił silnik, wszystko zrobił ale nie zakończyło to problemów. Najpierw ta za duża temperatura którą już usunął o której mówiłem w innym temacie.
teraz auto mi oddał i wszystko było ok.


Teraz konkretnie o problemie. Nie odpalił po nocy. Zabrał wymienił czujnik temteratury bo stwierdził że czujnik odpowiadający za temterture ssania jest uszkodzony. Wymienił go i było ok ale na jeden dzień. Auto stało 2 dni i już nie odpaliło. Teraz wymiślił że to wina modułu komfortu bo raz daję za duże napięcie raz za małe i auto fiksuje. Przestał działać szyber elektryczny i to umocniło go w przekonaniu że to od modułu wszystkie problemy. Teraz żeby odpalić auto potrzeba mi samostart lub inny spray i druga osoba do pomocy. Muszę sprayu psiknąć do klektora to wtedy odpali i chodzi na ssaniu i dopiero jak się podgrzeja silnik to pali beż problemu.
Proszę o jakieś rady,podpowiedzi,sugestie usterki.
Z góry dziękuje

Roman - 2012-05-18, 22:09

Uzupełnij o jaki silnik chodzi, ale jeśli cewka do domyślam się że o m43.

a więc tak:

- na pewno wymienił dobry czujnik? są dwa jeden na zegary, drugi na komp. (jeżeli chodzi w ogóle o ten czujnik, bo może o czujnik temperatury powietrza w dolocie?)
- robił diagnozę komp.?
- nie kombinował nic z immo?

Po nocy musisz bardzo długo kręcić, żeby odpaliła?

- niech zrobi pomiar kompresji na zimnym silniku

ps. i tak z ciekawości - po co ruszał kolektor, w ogóle silnik? jak do wyjęcia komputera wystarczy akumulator odłączyć i wyjąć :]

ps.2 co było przyczyna tej za dużej temperatury?

shadoow - 2012-05-19, 05:40

CytatRoman napisał/a:
ps. i tak z ciekawości - po co ruszał kolektor, w ogóle silnik? jak do wyjęcia komputera wystarczy akumulator odłączyć i wyjąć

no właśnie po co???/ To mechanik narobił ci niezłego bałaganu Jesli nie chce palić to może czujnik położenia wału został uszkodzony w trakcie montażu silnika, ale z drugiej strony czy to by był powód zeby nie palił po dłuższym postoju na zimnym??
I dalej jak roman pisze czujnik temperatury powietrza w dolocie

Dante - 2012-05-19, 08:55

Zmień warsztat.
arecki1990 - 2012-05-19, 09:25

CytatRoman napisał/a:
Uzupełnij o jaki silnik chodzi, ale jeśli cewka do domyślam się że o m43.

a więc tak:

- na pewno wymienił dobry czujnik? są dwa jeden na zegary, drugi na komp. (jeżeli chodzi w ogóle o ten czujnik, bo może o czujnik temperatury powietrza w dolocie?)
- robił diagnozę komp.?
- nie kombinował nic z immo?

Po nocy musisz bardzo długo kręcić, żeby odpaliła?

- niech zrobi pomiar kompresji na zimnym silniku

ps. i tak z ciekawości - po co ruszał kolektor, w ogóle silnik? jak do wyjęcia komputera wystarczy akumulator odłączyć i wyjąć :]

ps.2 co było przyczyna tej za dużej temperatury?



tak o m43 chodzi

-wymienił jeden i drugi czujnik. Oczujniku temp w dolocie nic nie mówił. przy mnie jakiś czujnik sprawdzał gdzieś w okolicy kolektora dolotowego po prawej stronie troszkę w głebi pod kolektorem. dawa prąd do niego i dy słychać że coś otwiera się i zamyka jak odłączał dopływ prądu
-kompa wymienił ale nie robił diagnoży bo mówił że nie może nigdzie znaleźć kabla diagnostycznego
-po wymianie kompa magik od elektroniki coś tam robił żeby wszystko grało tj. szyby żeby się otwierały i iine takie rzeczy. immo chciałem też od dawcy ale kluczuka do stacyjki nie było a i on odradził bo nic by to nie dało bo i tak kompa trzeba zestroić.

Po nocy kręci ale nie odpala. Muszę wtedy sprayu psiknąć w dolot eby odpalić.

ps. mówił że ta dysza która jest wkręcona w kolektor ssący i podaje gaz do komory była ułamana i dlatego wkręcił tam śrube i resztę tej dyszy wkręcił do koletora i poszła do cylindra

ps2. uszkodzony czujnik temp który wymienił i ten drógi też i zle kostki podpioł

---

Cytatshadoow napisał/a:
CytatRoman napisał/a:
ps. i tak z ciekawości - po co ruszał kolektor, w ogóle silnik? jak do wyjęcia komputera wystarczy akumulator odłączyć i wyjąć

no właśnie po co???/ To mechanik narobił ci niezłego bałaganu Jesli nie chce palić to może czujnik położenia wału został uszkodzony w trakcie montażu silnika, ale z drugiej strony czy to by był powód zeby nie palił po dłuższym postoju na zimnym??
I dalej jak roman pisze czujnik temperatury powietrza w dolocie


na początku po odbiorze było dobrze palił na dotyk a po postoju dwa dni już nie odpalił beż ponocy sprayu

posty scalone przez Roman

Roman - 2012-05-19, 09:52

To co sprawdzał i dawał prąd <nie wiem o co dokładnie chodzi, ale nie ważne> to prawdopodobnie silniczek krokowy...

Radzę zacząć pierw od diagnozy, aby wyeliminować wszystkie czujniki i nie podmieniać w kółko wszystkiego. Potem zrobić ciśnienie kompresji na zimnym silniku, możliwe że nie ma jej wcale gdy silnik jest zimny - dopiero po rozgrzaniu jest.

Jeżeli coś kombinowane było z immo, to takie cyrki się dzieją i to już sprawa dla elektronika...

a może coś z układem paliwowym? tu podobny temat >> [E36] m43b18 chyba padła pompa paliwa, jak sprawdzić?

CytatDante napisał/a:
Zmień warsztat.

Mechanikowi o to wyraźnie chodzi :] ale niech teraz skończy to co zaczął.

arecki1990 - 2012-05-19, 19:48

Pompa paliwowa podaje benzyne.


z immo po wymianie kompa walczył spec od komputerów.
Dziś mechanik stwierdził że ten komp i moduł komfortu jest walnietu bo znał bmw z którego osobiście załatwiłem kompa. Mówił że poprzedni właściciel kompa też miał takie cyrki ze swoim bmw przed wypadkiem.

dziś jeszcze zauważyłem że czsami jak odpale auto ponownie(jak już jest auto rozgrzane to już normalnie odpala)to przerywa podczas jazdy jakby nie paliła dobrze

Roman - 2012-05-20, 14:03

może i ECU nawala? może popaliło jakieś przewody jeszcze i się robią przebicia? ale zrób diagnozę komputerowa, dużo wyjaśni...
arecki1990 - 2012-05-20, 20:58

jutro podjadę na diagnozę i się okaże czy coś jest nie tak. Aż nie chce mi się wierzyć że po wymianie i zestrojeniu kompa nadal komp szwankuje.


Czym taka możliwość mogłby być spowodowana?

arecki1990 - 2012-05-21, 10:10

Byłem na diagnostyce i wykazało uszkodzony czujnik temperatury silnika(wartość jaką odczytał na tym czujniku to -65st Celsiusza)
Czujniki są nowę więc stawia że gdzieś w wiązce jest zwarcie.
JAk to możliwe? od czego takie cuda się dzieją?

TOFIK - 2012-05-22, 21:09

-65 czyli chyba najnizsza mozliwa temperatura jaka czujnik wykryje...czyli...gdzies sie przewod urwal,zwarl albo cus bo na to wychodzi,przewody w starszych autkach maja to do siebie ze albo sie ukrusza,albo zgnija,albo izolacja sobie peknie....na moje ślepe oko sprawdz przewody od tego czujnika poszarp delikatnie itp.....musisz je ładnie zmacac :D mechanika nie zmieniaj.....tylko zabij...bo jeszcze komus innemu popsuje auto.....generalnie jestem za tym zeby na tym forum umieszczac adresy takich warsztatow i mechanikow co takie cyrki robia....
KAMIL - 2012-05-22, 22:15

Co do temperatury podstawowe pytanie czy masz gaz w samochodzie ? też miałem ten błąd , ba nadal mam , czujnik jest w porządku tylko na kompie odczytuje błędne dane ...
Co do odpalania sprawdź czy ci nie zalewa którejś świecy , możesz również zwrócić uwagę czy samochód chce odpalić jeśli jest sucho nie ma wilgoci ( chodzi o temperaturę powietrza itd ) Na początek wyczyść świecę sprawdź cewki poprzemieniaj je , zajęcie bardzo proste sam dasz radę , jeśli masz przebicie na cewkach cały czas idą błędy do kompa i tak może się dziać. Czy jak dajesz po garach to samochód po pewnym czasie muli tak jak by nie chciał jechać ? Jest jeszcze przepływka która może też robić problem , najlepiej podmień i zobacz co się będzie działo , a jak nie wykręć całą i odpal bez.

arecki1990 - 2012-05-22, 22:35

odpalić to on che, bo kręci i jakby załapywał ale jednak postanawia nie odpalić :]
co do cewki to też mam chyba podejrzenia bo coś przerywał podczas jazdy ale ustało już
jak dostanie w garki to dalej pracuje równo minimalnie podniosą się obroty na moment i zaraz wracają do normy i normalnie jeżdzi bez zamuły
ta przepływka to jest w tej aluminiowej obudowie która jest nad kolektorem ssącym(ta na samym wierzchu z dużym znaczkiem BMW)?

Roman - 2012-05-22, 22:53

m43 jest jedna zespolona cewka i tu już może być tylko wina przewodów lub świec, ale tak jak TOFIK napisał , kabelki od czujnika trzeba obadać :] choć z drugiej strony ja by pokazywał na minus to by zalewało silnik benzyną, co by było czuć < benzynę > podmień ten komp silnika na chwile, bo tu raczej może być jego wina :|

i czy mechanik psuja, robił pomiar kompresji na tłokach? na zimnym i na ciepłym? ile wyszło?

p.s. to metalowe ze znaczkiem BMW to raczej kolektor dolotowy, a przepływke masz za filtrem powietrza, a przed czarną guma co idzie do przepustnicy...

KAMIL - 2012-05-23, 12:46

Komp obstawiam , pewnie jest przebicie i mu się pierdzieli , mi jak nie chciał palić też to wysiadł czujnik położenia wału , całkiem niedawno , kręcił jak by miał łapać a nie łapał


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group